04 Mayıs 2007

KADININ ADI HARBİDEN YOK!

Hali hazırda günler Anneler Günü'ne giderken
Kadınların erkek dünyasını, erkek fizyonomisini ve psikolojisini tanıması ya cinsel ayrım kitaplarına ya da evlenip ilk geceki hissiz sevişme ve sonrasına bırakmaya dayatılır...
(kısaca erkek bedeninin kadın için evlenene kadar muamma olması iyi kadın olmanın bir numaralı şartıdır)
Erkek için durum tam tersi tabii, ergenlik öncesi ve sonrası ne kadar iyi bir erkek oldukları, ne kadar çok sayıda kadın düzdükleriyle doğru orantılı oluyor... ataerkil zihniyet bunu gerektiriyor çünkü... Ve evlenen kadının (hani bakire ya!) bir fahişeye nazaran yataktaki beton kadar gergin hali erkeği başka kadınlara, başkasının kadınlarına göz atmaya ve onlara sahip olma isteğine yol açıyor...


Eee böyle olunca da eldeki pardon evdeki kadından beklenen ''mutfakta aşçı, evde hizmetçi, yatakta fahişe'' olması fantezisinde kadının kendine olan saygsıyla birikte performansı da düşüyor... Hemen ardından herşeye kılıf uydurmuş atalarımızın ''karnından piçi, sırtından sopayı eksik etme'' gibi insan ahlakına sığmayan erkek kültürü oluşuyor...
Kadının Etiketleri de kadının bu durumlardaki tepkisine göre ya ''çok iyi'' ya da ''çok kötü'' olarak iki ana temayı oluşturuyor
''Yazıya dökemediklerimi hayal gücünüze bırakıyorum''



Türkiye'de gözlemlediğim kadın görüntüleri de birbirinden ilginç ama bildik şeyler;
Koca memeli, koca kalçalı, en az iki en fazla kocasının üstündeki çalışmalarına ve yumurta sayısına bağlı, olabildiğine çocuk sahibi, çocuklu olmakla kalmayıp hepsi birer çocuk doğurma uzmanı...
* * *
Sonasında bunlar düşünülerek ortaya çıktığına inandığım meslek estetik cerrahlığı.. Yok efendim muhtelif yerlerin daraltılması, yüz gerdirmeler, yürüyen silikon vadileri... hor kullanılmış ve kendini hor kullandırmış yürüyen zombiler topluluğu...
* * *
Benim Annem bir kadın değil, BİR İNSAN!
Bir Anne değil, BİR İNSAN!
Bir Hizmetçi, Bir Aşçı, Bir Fahişe Değil,
ÖNCE BİR İNSAN!
Bu anneler gününde kadınların bunu farketmelerini istiyorum, Anne olmuş veya olmamış farketmez... Bir kadın olarak değil, Bir insan olarak
İNSANLIĞINIZIN HAKKINI VERİN
VE HAKKINIZ OLANI ALIN!..NaKHaR

10 yorum:

Lord of Clouds dedi ki...

Annem benim seviyorum onu :$

merveeee dedi ki...

bende sewiyorum zat-ı muhterem annemi.. bekarlık sultanlık diip babama tekmeyi koysada:)

şu an kendisi yanımda mırın kırın uyuyooo.. yrnda izmire döncem.. anneler gununde burda olamıcam ama sewiorm onu bilirrrrr ;))

edi.ben dedi ki...

ehe :) ben de annemi seviyorum, oğlum da beni :)
anneler gününde bir anne olarak annemin gününü kutlayacağım ben de :)
bazen "deniz" uyurken ona bakıp, "ya gerçekten bu benim oğlum mu şimdi" diye düşünüyorum. 6 yaşına girdi ama hala inanamıyorum. çok güzel bir duygu. "yaratmak". yarı tanrı misali hissetmek.

ne kadar aşağılanmış olsa da kadın kültürlerin çoğunda, parmağında oynatmıştır imparatorları bile tarih boyunca.
padişahlarımız? anneleri ne derse o değil miydi kanun?

ve erkekler... mutfakta aşçı, dışarda uşak, yatakta "usta" bir erkek fahişe olmalıdırlar. en beceriklisinden yani, işinde de, mutfakta da, yatakta da. di mi kızlar ;)

bu arada dün ben "istanbul" oldum nakhar'ım... artık 34üm :)

ve son olarak(tan) biraz reklam yapayım :P, oğluşumun space i var da zaman bulursanız bir ara girebilirseniz ve kısacık da olsa yorum yazarsanız çok mutlu olurum. yani o çok mutlu oluyor okutuyor bana. ben de o mutlu olunca mutlu oluyorum doğal olarak(tan) :)
http://denizdendunyaya.spaces.live.com
öptüm çok çok ama bu sefer az tükürüklü (hastanedeki çocuktan bahsedince sen, sanırım böylesinin daha doğru olduğuna karar verdim :))

Talisman dedi ki...

Güzel yazmışın valla.. En başta bizim bunu kabul ettirmemiz gerek, mızlanmak yok. İnsanız ulenn o kadar..
Bu arada sen nası güzel resimler buluyosun yaa, hayranım..

Nakhar dedi ki...

edi baktım daha sonra yorum yazacağım dişlerini farişlermi yemiş denizin :)

talismancım resimler kendi objektifimden, gaykedinin arşivinde beğendiklerimden... gaykedi de sürekli fotoğraf sitelerinden fotoğraf indiriyor ev kızı olduğu için :)

veee Şahsen herkes annesini sever... Bende seviyorum... delinin biri kuyuya taş attı annemi seviyorum diye... herkes arkasından gidiyor :(

acicikolata dedi ki...

ben de, ben de seviyorum!

Ezgi dedi ki...

Değil mi! Herkes cinsiyetlerinden önce bir arınsın!Önce insanız yahu!

Güzel güzel çok güzel bir dilek. Yarın hıdrellez, kadın milletine akıl ve de fikir de dileyeceğim ben.

Önce insan olmak lazım, kendi öz saygınızı kazandıktan sonra mutfakta ahçı, sokakta hanfendü, yatakta en alasından fahişe olursunuz kim ne karışır?

Ama yalnızca bunlar olursanız hayatınız erkekten yana boşaldığında tabiri caizse kalakalırsınız öylece...

Haklısınız Nakhar, çok hem de...

Adsız dedi ki...

Anneleri sevmek bir yana; şu "bakirelik" konusu...Öylesine ikiyüzlü bir toplumda yaşıyoruz ki evli erkeklerin çoğu nasılki gizli eşcinselse, kız bilinen taze/yeni gelinler de oldukça bilgili ve de deneyimli...Bilinki şu dünyamız'da herkes dalgasına bakıyor, "namus" sözcüğü yalnızca dillerde, herkes "ikiyüzlü" yaşıyor...

7.oda dedi ki...

ben harika bi annne, harika bi kadın ve harika bi insanım..
bişey olmak, diğer şeyleri olmamıza engel değil..

anne olmaktan da, kadın olmaktan da her zaman gurur duydum..

ve kadının adı yok değil aslında..
tek sorun adını söyleyebilmekte..
söyleyebilen her kadının adı var!!

Nakhar dedi ki...

tamam işte bende toplumun genelinden bahsediyorum... günde yüzlerce manzarayla karşılaşıyoruz... :)