07 Ağustos 2008




SKANDAL AİLESİ - 9


- Plasebo Etkisi! -

Psikolojisinin bozulduğundan daha önce bahsettiğim yeğenim, ilaç tedavilerine cevap vermeyip (ki bir çocuğun bünyesi için sakinleştirici özelliği fazla ilaçlar bunlar) sinir krizleri geçirmeye ve yüzünden başlayarak bütün vücudunu tırnaklarıyla yırtmaya devam ediyordu en son gördüğümde...
*
Geçen hafta gittiğimde, Annem'in anlattığına göre, tesadüfen kapı komşumuz aşırı dindar ailenin küçük oğlu (ki 30'lu yaşlarında) yeğenimi kriz geçirirken görmüş, aynı şekilde kriz geçiren bir tanıdığının da oluğundan ve cin çarpması sonucu bu hale geldiğinden bahsetmiş...
*
Annem aptal değildir. "Tanrı'nın yarattığı en üstün varlığın insan olduğunu ve dolayısıyla diğer alemlerden hiçbir varlığın, insan üstünde bir hakimiyet kuramayacağını bilir..'' 





Ama dedim ya annem aptal değildir... Ortanca ablam için kesin aptal değildir kanısına varamayacağım... ki komşunun bu düşüncesini açıkladığı andan itibaren yeğenimin ilaç tedavisini kesmeden her gece kuran okutuyor yeğenime...

Şaşırdım, şaşmasına da yeğenimin okunmaya başladığı günden itibaren kriz geçirmediğini duyduğumda neden olmasın diye de sordum kendime...

Sonra şuncacık aklımla saçmaladığımı hissettim, nitekim insan bir şeye inanırsa plasebo etkisi tartışmasız devreye giriyor... Bu da onlardan biri işte... N

18 yorum:

Bendeniz.. dedi ki...

Her tanrısal mucizeye bir bilimsel kulp bulmasanız olmaz mı canım benim?
Tabiiki çare önce tıp ve bilimde her türlü dert ve hastalık için.
Ama inanç olmazsa hiçbirşey olmaz insanı yaşatan ve güç veren bir olgudur bu..İyileşeceğine inanmayan bir hasta tedaviye cevap verebiliyormu?

aklı tam olarak başında olmayan biri telkine cevap verecek değil tedaviye vermediği gibi değil mi?

Kuran ın rahatlatıcı huzur verici bir etkisi olduğu bilinir inanmayanlar için bile..
Bu arada süper inançlı veya imanlı olarak tanımlayamam kendimi yanlış yorumlama lütfen..

"SuyunGizemi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Standart Dua Hastalıkların Tedavi Sürecini Hızlandırıyor
Dua Hastalıkların Tedavi Sürecini Hızlandırıyor

"Kalpten Ölüm %30 Oranında Azaldı" "İyileşme % 11 Hızlandı" "Kısırlık Tedavisi %25 İlerledi" "Toplu Dua AIDS'i İyileştirdi"…

Son günlerde gazetelerde yer alan bazı haberlerdeki bu başlıklar dikkat çekici bir araştırmanın sonuçlarının özeti niteliğindedir. Dua ile iyileşme süreci arasındaki bağlantıyı incelemek amacıyla yürütülen araştırmalar son derece önemli sonuçlar ortaya koymaktadır. Mind/Body Medicam Enstitüsü'nün kurucusu Dr. Herbert Benson tarafından 10 yıl boyunca devam eden ve 1800 kişinin katıldığı bir araştırma bu alanda şimdiye kadarki en geçerli sonuçların elde edildiği araştırma olarak nitelendirilmektedir. ABD'de federal hükümetin 2.3 milyon dolar fon ayırdığı araştırmalarla ulaşılan sonuç dua ve hastalıkların iyileşmesi arasında birebir bağlantı olduğudur."

bkz:
"http://www.kuranmucizeleri.com/bilimsel_mucizeler_55.html"

"http://kaynaspaylas.azbuz.com/allForums.jsp?userId=496115&pageNumber=30"

"http://www.uslanmam.com/dua-ayet-hadis/47202-dua-hastaliklarin-tedavi-surecini-hizlandiriyor.html"

miso dedi ki...

Nakharcım,
Plasebo etkisi yararlılığı kanıtlanmış bir şey. İnanıldığı sürece tabi. Benim babam doktor ve bu din min işlerinden fevkalade uzzzak bir adam. (Ve hatta bazen saygısız) Ama örneğin siğilin en etkili ve kısa tedavisinin OKUTMAK olduğunu söyler hep. Cidden bak :)

Geçmiş olsun tabi bir de.

marruu

Nakhar dedi ki...

@bendeniz;

haklısın, hem de çok... inanan insan için dinler bahsettiğin mucizeleri gösterir, ben de alışkanlıktan birçok ritüel sayılabilecek kurallarına uyarım... eve sağ ayakla girip sol ayakla çıkmak gibi... ama hiçbir şekilde başkalarının inandığına küfretmek gibi bir yola sapmadım... amaç aileyi eleştirmek :)

Nakhar dedi ki...

@miso;

inanıyorum canım yaa 7-8 yaşlarındaydım elimde 3 tane siğil vardı amcamın karısı pirinç tanesini etraflarında gezdirerek 3nas-3felak okumuştu 1 ay içinde geçmişti :)

o zaman söylemedi çok sonra öğrendim laf arasında... :)

bir delinin düşündükleri dedi ki...

:)
biraz da kendi inancıyla iyileşmiş :) Din, inanç insanların kendilerini iyi ve güvende hissetmeleri için var.Çocuk muhtemelen böyle iyileşeceğine inanmış.Zaten cennetle cehennemde biz doğruluk yolunda ilerleyelim diye var değil mi? Biz de birgün bizi kurtaracak, bütün kötülükleri engelleyip hep iyilik getirecek bir varlığa inanıyoruz yaşamayı sürdürebilmek için.Ya da hep güzel şeylerin olacağına inanmasak içimizde bi yerde, ne kadar yaşayabiliriz delirmeden? Biz de böyle böyle iyileşiyoruz...

Bendeniz.. dedi ki...

Biliyorum canım senin inançlara olan saygını ve o güce şükran duyduğunu:)
Başka bir blogda görsem yorum yazmazdım bile.Sadece samimiyetine dayanarak yazdım işte.Şahsi değil biliyosun,sana sözüm olmayacağını da..ve ben de şahsen 3 harflilere inanayım veya inanmayayım bulaşmama taraftarıyım,kurtulmak için bile olsa:)))
Annenin tırnak içine aldığın düşüncesine %100 katılıyorum ve sevgiler yolluyorum ona.
Benim ananecim de yılancık gelincik keserdi:)bir ağrıyan yere bişiler koyardı yapışırdı okurdu falan,ağrı yara yokolurdu.bak aklıma geldi araştırayım şunu bir..

Adsız dedi ki...

hımm üzüldüm yeğenin için... acil şifalar diliyorum o'na..
okutulan dualar huzur veriyor yada sinirlerinin yatışmasını sağlıyor olabilir ;) yalnız cin çarpması... :S
tekrardan büyük geçmişler olsun.. en kısa zamanda sağlığına kavuşması dileğiyle..

Nakhar dedi ki...

@bir delinin düşündükleri;

evet... inandığımız şeyler olmasa sanırım iyileşemeyiz... :)

Nakhar dedi ki...

@bendeniz;

insan bazen okuduğunu 2-3 defa okuyunca anlayabiliyor ne olduğunu... bende yorumunu bir kere okuyunca :) yazıyı da ban yzmış olunca hemen üstlendim suçu :)

teşekkür ederim...

Nakhar dedi ki...

@pembe kundura;

teşekkür ederim şifayı buldu da daliliği sürüyor ergenlik dönemi çocuğu ne de olsa :s

7.oda dedi ki...

ya da ilaçlar ancak etkisini göstermeye başladı desek..
bu arada yeğenin için çok üzüldüm nakhar.. önceki yazını kaçırmışım :(
çocuk yetiştirmek çok çok zor. ve en gerekli şeylerden bri sabır !!
eğer ablam evde hem yeğenine hem de başka herşeye de sakin bir davranış şekli benimseyebilirse bu yeğenini mutlaka etkileyecek, içindeki bitmeyen öfkeyi durduruacaktır zamanla..

Nakhar dedi ki...

@7.oda;

öyle ilaçlar xanax gibi kullanır kullanmaz kendi etkisini gösteriyor... o yüzden bir hafta geçmiş olmasına rağmen en ufak bir sakinleşme görülmeyince son çare olarak bunu denediler ve işe yaramış gözüküyor...

bazı şeylere gözü kapalı inanmak gerektiği bariz :=)

ŞAHMARAN dedi ki...

Hacı hoca devreye girmiş yani.ben tıbbın onarabileceği şeyi hacı hocaya devretmeyi her zaman saçma bulmuşumdur.
umarım yiğeniniz en kısa zamanda iyileşir.bende çocukluğumda buna benzer şeyler yaşamıştım.dudak etlerini yolma,saçımı sürekli çekme ve tırnak etlerimi tırnaklarımla kazıma gibi.
iyileşmesini canıgönülden istiyorum.
sevgiler.

Nakhar dedi ki...

@salih;

Tıp da bazen çözümsüz kalabiliyor, nitekim hâlâ çaresi bulunamamış bazı psikolojik rahatsızlıkların sadece hacı hoca yöntemiyle değil, reiki gibi uzakdoğu yöntemleriyle de çözüme kavuştuğu biliniyor...

ayrıca teşekkür ederim iyi dileklerin için... :)

Volkan Alabaz dedi ki...

Yeğeninin durumu üzücü. Ama hakkında daha fazla derin ve ayrıntılı bir bilgi sahibi olunca çok rahat bir şekilde haslığına ve çaresine tedavi yöntemi bulunabilir diye düşünüyorum. İlaç tedavisi zaten yanlış belki ilk başlarda çare olabilir diye düşünmüştür doktor. Bunları çok uzun yıllardır zaten tedavi görmüş ve artık psikiyatrilerin içini bile ezberlemiş biri olarak söylüyorum. Bende ne zaman bir oyuna nokta koysam zırt diye eski karakter çıkıp ağzıma sıçıyor gecelerce.

Bunlar gibi milyon tane kıçımdan uydurduğum hikayeler vardı ama bunlarında nedenleri var. Herhalde benim şansım dindar bir komşumun olmaması her dine saygımız vardır sonsuz ama hiçbir dine inanmayan biri olarak bana göre bu cin olayı çok saçma. Zaten bu dinciler kafayı cinlerle bozmuşlar en ufak bir sorunda yok buna cin çarpmış yok benim 32 cinim var yok hacı hoca yok Tanrının yardımı ile falan filan boş hikayeler uydurmakta üstlerine yok bunların. Aspirin içince baş ağrısının geçeceğine inanan ve bunun aslında ilaç ile değil psikolojik bir durum olduğunu anlamayanlar için Kuran okuyup bu tür hastalıkların geçeceğine inananlar arasında hiçbir fark yoktur bana göre. Ne yazıktır ki Müslümanların en kötü özelliği kaderci olmaları ve hayatları boyunca Tanrı bizi korur tanrı bizi korur yok merdiven altı yok kara kedi gibi bir sürü cahilce şeylere inanmaları gibi. Dünyada ilerleyememiş tek din vardır oda Müslümanlık. Ben hiçbir Hıristiyanlık olsun ya da başka bir sahibi insanların hadi bizim çocuğa cin çarptı bir papaza gidelim dediğini duymadım.

Nakhar dedi ki...

@volkan alabaz;

bütün söylediklerine katılıyorum, daha dün yine yeğenimi üflemeye gelen komşuya bağırdım

"çok sesli okuyorsun yedi düvel duydu" diye

verdiği cevap "aaa sen ne diyorsun sünnet bu sünnet peygamber efendimizin sünneti kuranb sesli okunur"

bende cevabı yapıştırdım "tuvalette s..arken kuran dinlemek mi sünnet" dedim... "bırak allasen beni de günaha sokma" diye de ekledim...şaşırdı aptal... :=)

Bu arada olur mu yaa, hristiyan inancında exorsizm diye birşey yok muydu.. :) yoksa onlar sadece filmlerde mi olurdu? :)

Adsız dedi ki...

Ya Hıristiyan inancında exorsizm var ama mesela en radikal olanlar Katolikler de bile ben duymadım bunca yıldır beraber yaşıyoruz. Yaa sorma bizim Boris’in oğlu Michael’e cin çarpmış hafta sonu papaza gideceğiz bir üflesin diye. Bir bizde var adamın gözleri dönmüş, kafası ters çevrilmiş, elleri ayakları yer değiştirmiş diyeni bile duydum ben Türkiye’de. Sallamada üstümüze yok. Bu arada iyi cevap vermişsin çok güldüm.

Nakhar dedi ki...

@volkan alabaz;

biri bin yapan bir milletiz öyle değil mi ama :)

bende ağzımdan çıktıktan sonra kopmuştum zaten :=)