27 Ocak 2009



O ÇOCUK !

Geçenlerde arkadaşlarımla oturup, birkaç kadeh birşeyler içip, yemek yedikten sonra eve dönme vakti geldiğinde durakta beklerken, ufak bir çocukla karşılaştık... Elinde tartı vardı...

Yanımdaki kız arkadaşım "Gecenin bu saatinde kormuyor musun?" "Yalnız değilsin değil mi?"  "Nerde oturuyorsun?" "Okul?" "Annen Baban?" gibi birkaç soru sordu...

Çocuk ezberlemişçesine "Hayır korkmuyorum.", "5'e gidiyorum.", "annem evde babam hasta ona bakıyor.", "yalnızım.", "yarın pazar okul yok." diye sıraladı...

Kız arkadaşım yeniden "Hava çok soğuk, hasta olacaksın" dedi
Çocuk "Keşke hasta olsam" dediğinde 3 arkadaş birbirimize bakıp, ufacık beyinlerimizle düşünmeden aynı anda "Hasta olsan işten kurtulacaksın değil mi?" deyiverdik...

Çocuğun cevabına çok üzüldüm; "Hayır işten kurtulmak için değil, bütün çizgi filmleri kaçırıyorum o yüzden" dedi "Hasta olsam akşama kadar çizgifilm izleyebilirdim"... Kocaman açılmış ve sulanmış gözlerimizle birbirimize tek söyleyebildiğimiz "bu kadar yeter arkadaşlar, şimdi oturup sinirimden ağlayacağım"dı... NaKHaR

24 yorum:

Noni dedi ki...

Kıyamam ben ona :,(

Zaten hassasım şu aralar oldu mu bu yazı şimdi Nakhar?!

Nakhar dedi ki...

@noniş;

O gün de benim için olmamıştı be canım, neler neler oluyor disarida... :s

Adsız dedi ki...

olamaz yaa :(

Kızıl dedi ki...

Bu sadece bir örnek :((((

Tanrım neler dönüyor, neler yaaaa. Bilinen bir gerçek olmasına rağmen insanın içi yine de CIZ ediyor okuyunca :((

Nakhar dedi ki...

@uçandepik;
daha neler neler oluyor, bu hicbir hicbirsey degil, ama bildigimiz birsey dile gelindiginde daha fazla etkiliyor :s

Damlo dedi ki...

gözlerimizi iyi açarsak daha neler görüoruz..

Nakhar dedi ki...

@pandora;

evet yaa belki baska bir zaman olsa bu cevabin gelecegini tahmin ederiz ama boyle oldugunda an itibariyle akil nerelere gidiyorsa artik, olayin vehameti civi gibi cakili kaliyor hafizada. :(

asliberry dedi ki...

Festivalde buna benzer bir kısa film izledim. 3 küçük çocuk, sokakta, çocuk parklarının kenarında, orada, burada bir şeyler satıyorlar. Biri boyacı, biri mendilci, biri simitçiydi galiba. İki de bir de saatlerine bakıyorlar. Sonra akşam oluyor ve biri bakkaldan meyve suyunu alıyor, biri plastik bardakları, diğeri de simit getiriyor, buluşuyorlar, bir elektronik eşya dükkanının önünde oturup, çizgi film izliyorlar.

Filmdi ama gerçekti de.

Adsız dedi ki...

maalesef, bu sokak şocukları türkiyenin kanayan yarası. istanbulda durum ne kadar ciddi bi fikir yürütemiyeceğim ama ankaradakinden aşağı kalır yanı yoktur herhalde. özellikle 5-12 yaşları arası kız çocukları kar, yağmur veya ayaz soğuğunun olduğu dondurucu ankara akşamlarında gece 1lere kadar sokaklarda mendil satmak için yalvarıyorlar.

insanın içi acıyor cidden. lakin ben bu çocuklara ne olursa olsun para veya herhangi bi yardmı yapılmamasından yanayım. eğer çok yardım yapılmak isteniyorsa, götürülür bi lokantaya yemek yedirilir. götürülür bi mağazaya, üstüne bi kazak alınır. ama para yardımı katiyen yapılmamalı.

zira ebeveynleri onları gelir kapısı olarak görmeye devam ettiği müddetçe, o yavrucaklar sokaklarda sürünmeye devam edecekler.

yöneticilerin herhangi bi girişimde bulunduğu yok. o yüzden halk duyarlı davranmalı, ve bu çocuklara para vermeMElidir!

nacizane fikrim bu yönde..

Nakhar dedi ki...

@eğreltiotu;

Kesinlikle, ama hepimiz herseyi gormemeye calismiyor muyuz ki. Delirmemek adına :s

Nakhar dedi ki...

@aslıberry;

Ben o anlattigin hikayenin gercegini gormustum, arkadasimin calistigi elektronik magazasinin onunde 3-4 cocuk oluyordu her zaman boyle piknik yapar gibi degil de ayakta izliyorlardi ellerinde birer hamburger ama onlar bana biraz daha sansli gibi geliyordu daha cok komedi unsuru olarak bakiyordum nedense, bayagi bi duygusuzmuşum :)

Nakhar dedi ki...

@e.d;

Istanbulda daha fazlalar emin olabilirsin, ama ben ailemin sehrinde karsilastim o cocukla o yuzden daha da etkiledi beni, istanbulda cok fazla her kosede karsilasabilirsin ama o sehirde cok fazla goremezsin o cocuklari,

Ben samimiyetine onandigima veriyorum 3-5 kurus birseyler.

Istanbulda yok kesinlikle...

TATLI DILLIM dedi ki...

çocuğun cevabına acayip gülümsedim, sırıttım resmen :)bence o çocukta ciddi bir yetenk var ve emin ol sahip olduklarıyla yetineceğini sanmıyorum.

duygusuzluğumu tesellilerle kapatıyorum sanma! :)

Nakhar dedi ki...

@tatli dillim;

Birsey diyemeyecegim, biraz ruhsuzluk var tabii. :)

ESTHER dedi ki...

hangi bebek hakediyor ki bunu?? doğduktan bikaç yıl sonra buz gibi bir kaldırımda gece yarılarına kadar donarak mendil satmayı? dilenmeyi ya da tartı başında durmayı.. farketmez... allah korusun bu küçüğü :( ne yazık ki yanlarına yaklaşanlar da insan olmuyor genelde..

Nakhar dedi ki...

@ester;

Cogunlukla soyledigin gibi oluyor gercekten ama bu cocukta baska birsey vardi, gozlerinin icinde cizgifilm deyince parladigini gormeliydin... :s

Haspam işte! dedi ki...

Bir çocuk deyip kenara atmamak lazım, biz onların dünyaları için "habersiz" diyoruz, geçiyoruz; ama nafile...

Asıl habersiz bizlermişiz meğer.

Nakhar dedi ki...

@haspam işte;

hayatin icinde o kadar ugraslarimiza daliyoruz ki rada gormedigimiz bir suru nuansi goremiyoruz ne yazikki :(

Unknown dedi ki...

zaten dolmuştum.bi de ağladım tam oldu.içinm acıyo hala...

ben can

Nakhar dedi ki...

@çilekli dondurma;

Hos geldin diyeyim once can, boyle durumlarda karsilastigim kisinin hayati icin iyi dileklerde bulunup kendi halime (hepimiz gibi acimaktan vazgecip) sukrediyorum. Elimizden baska bir sey gelmiyor ne yazikki :(

Uyumsuz dedi ki...

tam can yakan cinsten olmuş çocuğun yanıtı. BAriz çocuğum ben işte diyor. Daha bu yaştaki böylesine basit bir ihtiyaçtan mahsur bırakılan çocuktan ileride nasıl sağlıklı bir yapıya sahip olmasını bekleyeceğiz şimdi asıl bunu düşünmemiz lazım bir de.

Nakhar dedi ki...

@uyumsuz;

Simdi ileride olmak icin iki ebeveynlik durum var, 1.si kendi yasamadigi cocuklugu cocuguna yasatan koruyup kollayan bir ebeveyn, 2.si ise cocukluk yasayamadigi icin kendi cocuklugunun nasil bir sey oldugunu evladina yasatmaya yemin etmis sorunlu ebeveyn...

Ben o cocugun gozlerinde 1. Ebeveyn olacakmis gibi birsey sezdim...

Hayat cocuklara olsun gulsun...

ayci dedi ki...

...!

Nakhar dedi ki...

@ayci;

Sözün bittigi andir diyorsun sanirim seker, gercekten oyle... :)