24 Ağustos 2014





GÖZÜ TAMAMEN KAPALI - 1


Şanslıydım! Her zaman tıklım tıklım olan otobüs bu sefer boştu. Keyfim yerindeydi, kulaklığımı takıp en sevdiğim aryalardan birini “Verdi – La Traviata – DrinkingSong” son ses açıp dinlemeye koyuldum… Gözlerimi kapadım… Otobüs durdu, birkaç saniye sonra yanıma birinin oturduğunu hissettim. Gözlerimi açtım, şaşkınlıkla etrafıma şöyle bir göz gezdirdim, otobüs hâlâ bomboştu!

Önemsemeyip gözlerimi tekrar kapadım, birkaç saniye sonra yanımda oturan kişi parmağıyla omzuma dokundu! Bir şeyler söylüyor ama duymuyorum… (Hayatta birkaç şeyden hoşlanmıyorsam bunlardan biri, tanımadığım birinin omzuma dokunmasıdır.)

Kulaklığı çıkarıp “- Efendim?” dedim.
- “Verdi mi dinliyorsunuz?” dedi.

(Sayende dinleyemiyorum. N’oluyor?)

- “Evet Verdi!” 
- “Çok severim!”

(Bana ne? Gay gibi mi gözüküyorum diye sormak geldi içimden! Evet gay’im!)

- “Ben de” diyerek gayri ihtiyari gülümsedim içimden düşündüklerime.

(Amacım kafamı cama dayayıp gözlerimi kapatmak ve sadece dinlemek ama izin vermiyor!)

- “Bu otobüsün bu kadar boş olmasına çok şaşırdım”

(Ben de bu kadar boş yer varken gelip yanıma oturmanıza şaşırdım. Dur! Bunu söyleyemem.)

- “Ya evet!” dedim.
Gay misin? Yanlış anlama hepimizin radarı olduğunu düşünüyorum benzediğinden değil!

(Ne? Radar! Evet şu mesele! İyi de ben etrafıma bakmam ki! Konuşurken insanların gözlerine bakmayı severim, yolda yürürken değil, ayrıca ne zaman biriyle göz göze gelsem ya yolda kalmıştır ya da açtır para isterler!)

??? 

(Yolda mı karşılaşmışız, ayağıma mı basmış, özür mü dilemiş anlatıyor.)

- (Etrafına bakındı)  Yolumuz uzun, otobüs boş, muhabbet etmek iyi gelir diye düşündüm, tabii eğer isterseniz… 

(Çok isterdim diyemeyeceğim ama bir şey demedim. Üç-beş durak sonra ineceğim nasılsa ya sabır.)

- “Yalnız olmanız tuhaf”

(Daha fazla dayanamayacağım, biri ışıkları yaksın! Stop desin! Film mi çekiyoruz! Nerdeyim ben? Otobüsün boş olması zaten şaka gibiydi!)

- “Yalnız olduğumu kim söyledi?” Dedim şiddetle 

(Hoşlanmadığım şeylerden ikincisi vücut dilini okuyamayan insanlardır. Rahatsız oluyorum bariz.) (Tekrar otobüste gözlerini gezdirdi ve eliyle gösterdi)

-  “Şu an yalnızsın!”
- “Şu an yalnız gözüküyor olabilirim, aslında 10 yıldır biriyle beraberim!” 
- “Ne büyük ziyan” (Allah’ım bu cümle! Twilight serisi!)
!!! 
- “Yani hayatınızda biri var ve bu şekilde yalnız bırakabiliyor sizi”
- “Neyse inmek üzereyim izin verir misiniz.”
- “Telefonunuzu alabilir miyim?” dedi… (Yüzümdeki dehşeti görmüş olacak ki güldü) 
- “Şaka şaka, Birlikteliği olan insanlara hep hayranlık duymuşumdur” 


Otobüs durur durmaz indim. Mavi boncuk dağıtır gibi bir hâlim mi var benim? Komikti, karışık, tuhaf bir deneyim… Umarım herkes bir gün aradığını bulur... Aşk dilencilerinin nerede karşınıza çıkacağını aklınız havsalanız almaz… Küçümsediğimi sanmayın sakın... Kimbilir belki okur, güler geçer...N

2 yorum:

Ogaybende dedi ki...

yalnız elemanın cesaretine şaşırmamak içten bile değil

Nakhar dedi ki...

Hala biri ağır şaka yapmış gibi, o gay ben de :)