24 Aralık 2014



BEDELİN NE DEVLETLÛM!

Üç yıl önce muaf olduğum ama bir şekilde dosyaların kurcalanması, beni tekrar ikinci kez askerlikten muafiyet süreci yaşamaya itmeye başladı… Haftalardır uğraşıyorum... Yeni ve enteresan şeyler de öğrendim tabi!

Henüz kanunlaşmamış kanun olmakla birlikte, eşcinselliğin, eşcinsel erkekler için askerlik yapmaya engel olmadığı, engel teşkil edebilmesi için Travesti olmak (mış gibi görünmek) gerektiğini söylediler.

Aslında bunun da sadece minareye bir kılıf olduğu; görünmenin yetmediği, hormon tedavisine başlandığının belirtilmesi, hatta bu hâlde bile cinsiyet değişiminin (Transseksüel olmak gerektiğini) gerçekleşmiş olduğunu ispat ettiğinde askerlik yapmaya engel teşkil edebileceğini dolaylı bir dille altı çizilerek anlatıldı.




30’lu yaşlarda iseniz, devlet anasıyla babasıyla, askeriyle, polisiyle yıllarca yüzüne bakmadığı evladının peşine düşüveriyor. Hele de gündemde “Bedelini öde gitme!” varsa.
Askerliğe elverişli değildir almışsınız. Buna rağmen bedelli yapmak istiyorsunuz. Bunu da: “Askerlikle ilgili sorular karşısında diyecek söz bulamayanlar için açık bir kapı” gibi göstermeye çalışıyorlar. Gerçek şu ki amaçları o 18 000 lirayı sizden bir şekilde almak. Bunun için hakkınızda verilmiş kararlar araştırılıyor, dosyalarda değişiklik yapılıyor ve sizin peşinize düşülüyor.

Süre belli: ŞUBAT 2015, yeniden askerlikten muafiyet işlemi başlatmak ve sonuç almak için gereken süre en az 3 ay!

3 ay sonra, kanunlaşmamış kanun sizi askerliğe elverişli görebilir, elverişsiz raporu aldıktan sonra kurduğunuz hayatın içine incir ağacı dikebilirler.

Ben de bu riskleri düşünerek sanki ödediğim bedel yetmezmiş gibi üzerine bir de maddi bedelini ödemeye karar verdim…

Na buraya yazıyorum: "Bedelli askerlik yaptı belgesini aldıktan sonra gider kendi kafamı kendim kazırım, üstüne bir de iki ana dal okuduğum sektörlerde devlet kanadı altına girerim! ve hakkım olanı alırım..!" N

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Aslında çürük raporu almanın ne kadar zor olduğunu bir kez daha görmüş olduk. Almakla işin bitmediğini, saçma sapan şekillerde karşına çıkıp benim bir doktorum senin hakkında askerlik yapabilir dedi buna ne diyorsun gibi salakça sorular sorma hakkını kendinde görmesi filan filan..

Eğer bu saçmalığın bedeli 18 bin lira ise ver kurtul derim. Bu devletin saçma sapan işleriyle uğraştığına değmez. Ama korkuyorum, parasını vermeye gittiğinde de sen muafsın paranı almıyorum demez inşallah. Çünkü o gün almaz yarın oldu mu hadi gel muayeneye der.

Nakhar dedi ki...

@Kaan Arer; Yok yok öyle olmaz! Çünkü sırf para alabilmek için çürük almış kişiler için bile "Askerliğini yaptın mı?" sorusu karşısında verecek cevabınız olsun yaklaşımıyla "Bedelli olarak yaptım" diyebilsinler diye Bedelli yolu açılmış durumda... :) O kadar karışık ki şu işler, 1 memurun yaptığı hata yıllar geçse de karşına çıkabiliyor...

Takibini bu sefer su götürmez bir titizlikle yapacağım :)