15 Ocak 2015



KIŞ UYKUSU!


Yalındım, yalnız, yalın ayak ve çıplak!
Babamın dünya eviydi konakladığım…
Onun girmeye,
Benim çıkmaya can attığım kapıydı,
Hayata açılan…

Hayat dolsun diye içeri,
Açtığım kapıları kapatmam ardımdan
Söylenir annem:
“Kapısız yerden mi çıktın be oğlan!”

Dilim, dinim, yoktu işaretim.
Tek tapınağım göğüsleriydi annemin…
Ey Adem’in çocuğu!
Kime sövüyorsun durmadan?
Kardeştik şimdi eğer
Baban olsaydı babam,
Çıksaydık aynı amdan!

Yalındım, yalnız, yalın ayak ve çıplak
Endişelerim, yoktu şüphelerim
Beni hayatta tutacak
İplerim vardı sıkıca tutunduğum
Koptu!
Kuklasıydım toplumun,
Elimde kalmasaydı dananın kuyruğu.

Parkım, bahçem, yoktu bir dikili taşım,
Azıcık aş, ağrısız baş üstüne bir hayat kurdum.
Duvarlarım vardı harflerden ördüğüm,
İnatla sözlerimin ardında durdum!
Hayat sahnemde bir güler, bir ağlardı iki yüzüm…

Yalındım, yalnız, yalın ayak ve çıplak
Aciz atlar gibi yığıldım çatlayarak!
Bir babanın sıktığı son kurşun,
Bir ananın sütüyle boğduğu son kuşak!
Şahmeran gibi doğrulup kuyruk acısından,
Ben de uyanırım baharda

Bu kış uykusundan! N

Hiç yorum yok: